Marketingcampagne inzetten
Je kunt een marketingcampagne op een aantal manieren inzetten. In dit artikel leggen we je uit hoe dit werkt.
Stap 1: kies een marketingcampagne
We hebben verschillende kant-en-klare marketingcampagnes voor je beschikbaar. Op onze website vind je een overzicht. Heb je er één gekozen? Prima. Dan kun je deze nu activeren. Je leest hier hoe je dat doet.
Stap 2: mail naar al je klanten
Wil je maximale aandacht voor een campagne? Email deze dan als aparte email campagne naar al je klanten. In dit help artikel leggen we stap-voor-stap uit hoe dat werkt.
De email campagne bestaat uit 2 triggers. Het bovenste deel bevat een introductietekst met een (1) meer-lezen knop. Als de lezer hierop klikt dan wordt hij doorverwezen naar de landingspagina met het betreffende artikel.
Deze landingspagina is bedoeld om de lezer te bewegen om contact met jou op te nemen. Hiervoor zetten we een popup formulier in. Je leest hier meer over de landingspagina en dit popup formulier.
Het tweede deel van de campagne bevat een groene 'contact opnemen' knop (2). Als de lezer hierop klikt dan ontvangt hij een bevestiging waarin te lezen valt dat jij binnenkort contact met hem opneemt. Jij ontvangt hiervan een mail.
Stap 3: delen via Social Media
Maak je ook gebruik van Social Media zoals Facebook? Dan kun je de campagne eenvoudig via deze kanalen delen. Je leest hier hoe je dat doet.
Het voordeel hiervan is dat je ook niet-klanten bereikt.
Stap 4: Attention Grabber voor je website
Je kunt ook je website inzetten om extra aandacht te vragen voor een bepaalde campagne. In dit artikel lees je hoe dat werkt.